Виступи на методичному засіданні

Тимчук А. П. виступала на засіданні методичної комісії 26.10.2017 р.

Тема виступу: «Використання інтерактивних технологій на уроках виробничого навчання з метою формування компетентного учня»
В умовах сучасного суспільства наша система знань про оточуючий світ часто зазнає змін та корегується в зв'язку з безперервним розвитком науки і техніки. Не може залишатися незмінним і підхід до навчання. Сьогодні інформація втрачає свою актуальність з такою швидкістю, що часто ми просто не встигаємо простежити і запам'ятати усі актуальні зміни, знання яких дозволяє нам бути конкурентоздатними фахівцями на ринку праці. Тому сучасний підхід до освіти повинен складатися не тільки з репродуктивних методик, які орієнтовані головним чином на запам'ятовування. Його необхідно направити на те, щоб навчити учня самостійно здобувати нові знання та вміння, працювати з джерелами даних, аналізуючи отриманий матеріал, і об'єктивно оцінювати свої дії, успіхи та невдачі. Перед сучасним викладачем стоїть завдання підібрати відповідні актуальні педагогічні методики, які не тільки зацікавлять учня в досліджуваній темі, а й навчать його вище перерахованим навичкам. Доречним в цьому плані, безумовно, є застосування інтерактивних технологій навчання, які дозволяють викладачеві по-новому інтерпретувати багато традиційних методик і роблять процес навчання ефективнішим.
При використанні інтерактивних технологій на уроках виробничого навчання учні активно беруть участь в навчальному процесі, виконуючи творчі, пошукові, проблемні завдання. Здійснюється взаємодія учнів один з одним при виконанні завдань в парі, групі. Інтерактивне навчання передбачає відмінну від звичної логіку освітнього процесу, не від теорії до практики, а від формування нового досвіду до його теоретичного осмислення через застосування. Досвід і знання учасників освітнього процесу служать джерелом їх взаємонавчання і взаємозбагачення. Обмінюючись своїми знаннями і досвідом діяльності на уроках виробничого навчання, учні беруть на себе частину навчальних функцій викладача, що підвищує їх мотивацію і сприяє більшій продуктивності навчання. Інтерактивне навчання одночасно вирішує три функції:
- навчально-пізнавальну, яка проявляється в засвоєння і творчому застосуванні знань при вирішенні практичних завдань за рахунок більш активного включення учнів в процес не тільки отримання, але і безпосереднього використання знань;
- комунікаційно-розвиваючу, засновану на підвищенні мотивації та залучення учасників у вирішення обговорюваних проблем та включення в процес виконання завдань на практиці;
- соціально-орієнтаційну (результати якої проявляються вже за межами навчального часу і простору), що забезпечує розкриття нових можливостей учнів, є необхідною умовою для становлення та вдосконалення компетентностей, змінює не тільки досвід і установки учасників, але і навколишню дійсність, оскільки як інтерактивні технології навчання є імітацією інтерактивних видів діяльності.
Використання інтерактивних технологій на уроках виробничого передбачає такі форми проведення навчальних занять:
1.     кейс-метод техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій (від англ. case «випадок»). Використовується при стилістиці, моделюванні та художньому оформленні зачіски;
2.     моделювання виробничих процесів і ситуацій – створення образної єдності вигляду моделі, розробка і виконання художніх образів для подіуму, журналу;
3.     метод проектів – передбачає створення зачіски по заданому наперед проекту;
4.     колективні рішення творчих завдань – робота в групі, де кожен активно проявляє себе в різних ситуаціях.
В результаті використання на уроках виробничого навчання інтерактивних технологій учні повинні навчитись:
·        організовувати власну діяльність, виходячи з мети і способів її досягнення, визначених викладачем;
·        аналізувати робочу ситуацію, здійснювати поточний і підсумковий контроль, оцінку власної діяльності, нести відповідальність за результати своєї роботи;
·        використовувати інформаційно-комунікаційні технології в професійній діяльності;
·        розробляти взаємозв'язок художнього оформлення зачіски з технологічними процесами, які використовуються при її виконанні;
·        працювати в команді, ефективно спілкуватися з потенційними колегами, керівництвом, клієнтами.

Отже, проблема формування компетентного учня була і залишається однією з актуальних завдань освітнього процесу. Сучасна спрямованість розвитку освіти більш орієнтована не стільки на отримання конкретних знань, скільки на формування умінь і навичок розумової діяльності, здатності до самонавчання, адже майбутній спеціаліст повинен бути обізнаним з різними ситуаціями в професійній сфері. Іншими словами, інтерактивні технології навчання – це процес, заснований на системі правил організації взаємодії учнів між собою і педагогом, що гарантують педагогічно продуктивне пізнавальне спілкування, в результаті якого створюються ситуації переживання, навчаються успіху та розвитку професійно значущих компетенцій, які є ключовими у формуванні професійної компетентності майбутнього фахівця. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий