Тимчук А. П. виступала на засіданні методичної комісії
26.10.2017 р.
Тема виступу: «Використання інтерактивних технологій на
уроках виробничого навчання з метою формування компетентного учня»
В умовах сучасного суспільства наша система знань про оточуючий
світ часто зазнає змін та корегується в зв'язку з безперервним розвитком науки
і техніки. Не може залишатися незмінним і підхід до навчання. Сьогодні інформація
втрачає свою актуальність з такою швидкістю, що часто ми просто не встигаємо
простежити і запам'ятати усі актуальні зміни, знання яких дозволяє нам бути конкурентоздатними
фахівцями на ринку праці. Тому сучасний підхід до освіти повинен складатися не
тільки з репродуктивних методик, які орієнтовані головним чином на
запам'ятовування. Його необхідно направити на те, щоб навчити учня самостійно
здобувати нові знання та вміння, працювати з джерелами даних, аналізуючи
отриманий матеріал, і об'єктивно оцінювати свої дії, успіхи та невдачі. Перед
сучасним викладачем стоїть завдання підібрати відповідні актуальні педагогічні
методики, які не тільки зацікавлять учня в досліджуваній темі, а й навчать його
вище перерахованим навичкам. Доречним в цьому плані, безумовно, є застосування інтерактивних
технологій навчання, які дозволяють викладачеві по-новому інтерпретувати багато
традиційних методик і роблять процес навчання ефективнішим.
При
використанні інтерактивних технологій на уроках виробничого навчання учні активно
беруть
участь в навчальному
процесі, виконуючи творчі, пошукові, проблемні завдання. Здійснюється взаємодія учнів один з одним при виконанні завдань
в парі, групі. Інтерактивне навчання
передбачає відмінну від звичної логіку освітнього
процесу, не від теорії до практики, а від формування нового досвіду до його теоретичного осмислення через
застосування. Досвід і знання учасників освітнього процесу служать джерелом їх
взаємонавчання і взаємозбагачення. Обмінюючись
своїми знаннями і досвідом діяльності на уроках виробничого навчання,
учні беруть на себе частину навчальних
функцій викладача, що підвищує їх мотивацію і
сприяє більшій продуктивності навчання.
Інтерактивне навчання одночасно вирішує три функції:
-
навчально-пізнавальну,
яка проявляється в засвоєння і творчому
застосуванні
знань при вирішенні практичних завдань за
рахунок більш активного включення учнів в процес не
тільки отримання, але і безпосереднього використання знань;
-
комунікаційно-розвиваючу,
засновану на підвищенні мотивації та залучення учасників
у вирішення обговорюваних проблем
та включення в процес виконання завдань на практиці;
- соціально-орієнтаційну (результати якої проявляються
вже за межами навчального часу і простору), що забезпечує розкриття нових
можливостей учнів, є необхідною умовою для становлення та вдосконалення
компетентностей, змінює не тільки досвід і установки учасників, але і
навколишню дійсність, оскільки як інтерактивні технології навчання є імітацією
інтерактивних видів діяльності.
Використання інтерактивних технологій на уроках
виробничого передбачає такі форми проведення навчальних занять:
1. кейс-метод – техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій (від англ. case – «випадок»). Використовується при стилістиці, моделюванні та художньому
оформленні зачіски;
2.
моделювання
виробничих процесів і ситуацій – створення образної єдності вигляду моделі, розробка
і виконання художніх образів для подіуму, журналу;
3.
метод проектів – передбачає створення зачіски по заданому наперед
проекту;
4.
колективні
рішення творчих завдань – робота в
групі, де кожен активно проявляє себе в різних ситуаціях.
В результаті використання на уроках виробничого навчання
інтерактивних технологій учні повинні навчитись:
·
організовувати
власну діяльність, виходячи з мети і способів її досягнення, визначених викладачем;
·
аналізувати
робочу ситуацію, здійснювати поточний і підсумковий контроль, оцінку власної
діяльності, нести відповідальність за результати своєї роботи;
·
використовувати
інформаційно-комунікаційні технології в професійній діяльності;
·
розробляти
взаємозв'язок художнього оформлення зачіски з технологічними процесами, які
використовуються при її виконанні;
·
працювати
в команді, ефективно спілкуватися з потенційними колегами, керівництвом,
клієнтами.
Отже,
проблема формування компетентного учня
була і залишається однією з актуальних завдань освітнього
процесу. Сучасна спрямованість розвитку освіти більш орієнтована не стільки на отримання конкретних
знань, скільки на формування умінь
і навичок розумової діяльності, здатності до самонавчання, адже майбутній спеціаліст повинен бути обізнаним з різними ситуаціями в професійній сфері. Іншими словами, інтерактивні технології навчання – це процес, заснований на системі правил організації взаємодії
учнів між собою і педагогом,
що гарантують
педагогічно продуктивне пізнавальне спілкування, в результаті якого створюються
ситуації переживання,
навчаються успіху та розвитку
професійно значущих компетенцій,
які є ключовими у формуванні професійної компетентності майбутнього фахівця.
Комментариев нет:
Отправить комментарий